torsdag 12 september 2024

Har du tid i höst?

 


Det tog lite tid, men nu är hösten på allvar här. Och om du skulle vilja lyssna på eller träffa mig så finns det många chanser! Nu i dag släpps till exempel ett avsnitt av HR-podden "Fråga forskaren" som jag hoppas ska inspirera många att ta sin tid! Finns överallt där poddar finns!





Nästa lördag, den 21 september, talar jag på Kulturnatten i Lund på temat "Hur ska vi arbeta i framtiden". Vill du lyssna är det bara att komma till Läsesalen på LUX. Tiden är 16–16.20. Hela programmet finns här.



Lördagen därpå, den 28 september, talar jag om tid, fokus och framtidens arbetsliv på Bokmässan i Göteborg. Kom till Forskartorget och lyssna 17–17.15! Och jag är på plats på mässan från lördag lunch, vill du ses och snacka är det bara att hojta till!  




Den 15 oktober kommer två skåningar med stort intresse för tid att åka till Stockholm för att prata med varandra. Eventet heter: "Har du tid?" och platsen är Stora Nygatan 7 i Gamla Stan. Vårt samtal går av stapeln 17.30–18.30. Biljetter kan köpas här



Och slutligen, vill du höra mig och Urban Lindstedt prata om Silicon Valleys historia, det militärindustriella komplexet, hippies och Stewart Brand. Då ska du lyssna på avsnitt 328 av podden Historia.nu (släpptes tidigare i veckan). Finns överallt där poddar finns, till exempel här.

Dessutom kommer det förmodligen att bli något slags digitalt födelsedagsfirande när "Ta din tid" fyller 1 år den 20 november. Men det återkommer jag till längre fram! Då vet vi också hur det gick med de där 10 000 läsarna... (än är vi inte där så jag tar tacksamt emot all hjälp med att sprida ordet!)


----------------------------------------------
Vill du läsa e-bloggboken "Konsten att spela forskarspelet"? Gå med i bloggens mejllista så skickar jag över den som pdf. Bara skriv till david.larsson_heidenblad@hist.lu.se så skickar jag över asap!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar